Sharifah Shahira Jadi DJ Radio UFM


Setelah menamatkan kerjayanya sebagai penyampai radio di Suria FM sedikit masa yang lalu, pelakon dan pengacara, Sharifah Shahira kini telah pun kembali memulakan tugas yang sama di sebuah stesen radio baru, UFM (Uniti FM) Malaysia bermula 1 April lalu.


Mengendalikan segmen Ikon Everyday, Sharifah Shahira tidak keseorangan kerana setiap hari Isnin hingga Jumaat, dari jam 3 petang hingga 8 malam dia akan bersama tetamu jemputan yang terdiri daripada orang kebanyakan yang mempunyai pekerjaan yang kurang popular di Malaysia tetapi memberi sumbangan yang agak besar daripada segi ekonomi.

Pengurus stesen UFM Malaysia, Amirah Sakhia Shamsuddin berkata pihaknya sengaja lari daripada kebiasaan segmen yang ada di mana-mana radio.

Malah, segmen tersebut adalah bertujuan untuk menghargai usaha dan penat lelah jasa golongan pekerja yang menggerakkan ekonomi Malaysia.

"Radio merupakan sebuah medium interaktif untuk berkongsi pendapat, kewujudan Ikon Everyday adalah sebagai platform untuk semua rakyat Malaysia tidak kira jenis pekerjaan dan taraf sosial untuk berkongsi pengalaman hidup mereka dan seterusnya memberi inspirasi kepada rakyat Malaysia yang lainSelain menyediakan ruang dan peluang untuk berkongsi pengalaman mengenai pekerjaan harian mereka, UFM ingin memberikan peluang kepada pendengar untuk menilai hidup dari perspektif yang berbeza, seterusnya mensyukuri nikmat dan kelebihan yang dikurniakan pada setiap individu," katanya.

Radio UFM yang berfrekuensi 101.3 itu, baru sahaja beroperasi pada 1 Januari 2013.

Selain Sharifah Shahira, penyampai radio lain yang mengendalikan segmen lain di radio tersebut adalah Jimmy Shanley, Tyzo dan ramai lagi.

Sharifah Shahira Jadi DJ Radio UFM Unknown Rating: 5

0 KOMEN:

Post a Comment