Bersanding Dengan Mayat




Berasal dari tahun 1920-an, dari sebuah desa di China. Umur sang gadis 17 tahun. Ia berasal dari keluarga yang berada dan kaya-raya. Oleh itu, dengan kekuatan wang, ia berhasil mendapatkan lelaki idamannya.


Lelaki tersebut berumur 19 tahun, dan cukup popular di mata para gadis-gadis kerana ketampanannya. Mereka bertunang, tetapi upacara pernikahan secara rasmi Belum terlaksana, dan sang gadis meninggal kerana demam kuat pada Tahun 1922.

Sang lelaki tidak ingin menjalani ritual tradisional menikah Dengan orang yang telah mati, dan memutuskan untuk melarikan diri dan menjadi tentera. Tetapi, seperti telah disebutkan, sang gadis berasal dari Keluarga yang kaya, dan ahli keluarganya berjaya membawa sang lelaki untuk kembali, kemudian sang lelaki dipaksa untuk menjalani ritual berkahwin dengan Gadis yang telah mati. Gambar ini diambil pada tengah malam, ketika sang gadis telah mati selama 6 hari.

Mereka harus menyangga tubuh sang gadis dengan papan kayu, Agar dapat berdiri dengan tegak. Perhatikan bahawa kaki sang gadis tidak menyetuh Tanah secara penuh? Dan juga, 2 baris huruf Cina, satu barisnya di Tulis secara terbalik, yang dikatakan diperuntukkan bagi yang telah mati. Mereka mengatakan jika anda menatap gambar dengan waktu relatif Lama dan jika sang gadis tersenyum balik kepada anda, perkara buruk akan Terjadi kepada anda. Ini kerana sang lelaki tidak ingin menjalani ritual tersebut, namun, sang lelaki sangat miskin, dan tidak dapat melakukan apa-apa pada waktu itu.

Sang gadis sangat mencintainya, dan memaksanya untuk bertunang. Menyeramkan??? Anda yang menentukan ... Saya tidak merasa Ataupun melihat sang gadis tersenyum balik kepada saya ... Anda???

Bersanding Dengan Mayat Unknown Rating: 5

0 KOMEN:

Post a Comment